فال حافظ دقیق همراه با دکلمه دلنشین و تعبیر فال

خانهفال حافظ دقیق همراه با دکلمه دلنشین و تعبیر فال

فال حافظ به همراه توضیح غزل

جهت گرفتن فال حافظ در ابتدا نیت کنید و سپس بر روی دکمه “نیت کنید و اشاره بفرمایید ”  در پایین صفحه کلیک کنید تا به صورت تصادفی به یکی از غزل های حافظ در دیوان او ارجاع داده شوید . تمامی غزل ها به همراه معنی ابیات بوده و می توانید در پایین صفحه شعر معانی غزل های حافظ را مطالعه بفرمایید.

فال حافظ - ناطقه

فال حافظ

دیدگاه ناطقه

چطور ممکن است شاعری در بین مردم یک کشور چنان محبوب باشد که هر خانواده یک دیوان از او داشته باشند و به هر بهانه ای  چه در آغاز سال نو چه در شب یلدا  و چه در اوقات فراغت دیوان او را به تصادف باز کنند و غزلی از این شاعر را بخوانند و لذت ببرند .

علاقه مردمان این سرزمین بقدری زیاد است که صلاح و مصلحت خود را از این شاعر میخواهند ، برخی میخواهند که او رازی از آینده شان را برایشان آشکار کند ، برخی نیز از حافظ میخواهند که براشیان با خداوند پا درمیانی کند و به رسیدن به خواسته شان کمک کند .

هر کس  به نحوه ای خواسته خود را بیان میکند.

معروف ترین این خواسته ها که آن را نیت می نامند این است :

ای حافظ شیرازی! تو محرم هر رازی! تو را به خدا و به شاخ نباتت قسم می دهم که هر چه صلاح و مصلحت می بینی برایم آشکار و آرزوی مرا براورده سازی.

افراد مذهبی نیز برای شادی روح حافظ فاتحه می فرستند .

شما نیز در این صفحه می توانید نیت کنید و با اشاره کردن دکمه نتیجه خواسته خود از حافظ را ببینید .

تارنمای ناطقه بر این باور است که تعبیر در اشعار حافظ فقط و فقط بستگی به دیدگاه خود فرد از شعر حافظ دارد و تعبیر کلی از اشعار حافظ وجود ندارد به همین جهت در این فال حافظ فقط غزلیات حافط به همراه معنی ابیات آن امده است و هر شخص می بایست غزل را بخواند و برداشت خود را از آن شعر که به تصادف آمده است داشته باشد.

گاهی یک بیت از غزل حافظ نیز میتواند پاسخ گوی نیت شما باشد .

روش اول

لمس دکمه زیر برای گرفتن فال

نیت کنید و اشاره ای بفرمایید

روش دوم

نیت کنید سپس  با دوربین موبایل خود این تصویر را اسکن کنید و به صفحه غزل منتقل شوید

 گرفتن فال حافظ به صورت نستعلیق به همراه تعبیر از سایت فارسی فال

 


 زندگی نامه خواجه حافظ شیرازی

خواجه شمس الدین حافظ شیرازی - فال حافظ

خواجه شمس‌الدین محمد بن بهاءالدّین محمد حافظ شیرازی (زاده ح. ۷۲۷ (قمری) – درگذشته ۷۹۲ (قمری))، معروف به لسان‌الغیب، ترجمان الاسرار،لسان‌العرفا و ناظم‌الاولیا شاعر بزرگ سدهٔ هشتم ایران (برابر قرن چهاردهم میلادی) و یکی از سخنوران نامی جهان است. بیش‌تر شعرهای او غزل هستند که به غزلیات حافظ شهرت دارند. گرایش حافظ به شیوهٔ سخن‌پردازی خواجوی کرمانی و شباهت شیوهٔ سخنش با او مشهور است. او از مهم‌ترین تأثیرگذاران بر شاعران پس از خود شناخته می‌شود. در قرون هجدهم و نوزدهم اشعار او به زبان‌های اروپایی ترجمه شد و نام او به گونه‌ای به محافل ادبی جهان غرب نیز راه یافت. هرساله در تاریخ ۲۰ مهرماه مراسم بزرگ‌داشت حافظ در محل آرامگاه او در شیراز با حضور پژوهشگران ایرانی و خارجی برگزار می‌شود. مطابق تقویم رسمی ایران این روز روز بزرگ‌داشت حافظ نامیده شده‌است.

دیوان حافظ که مشتمل بر حدود ۵۰۰ غزل، چند قصیده، دو مثنوی، چندین قطعه و تعدادی رباعی است، تاکنون بیش از چهارصد بار به اشکال و شیوه‌های گوناگون، به زبان فارسی و دیگر زبان‌های جهان به چاپ رسیده‌است. شاید تعداد نسخه‌های خطّی ساده یا تذهیب‌شدهٔ آن در کتابخانه‌های ایران، افغانستان،هند، پاکستان، ترکیه و حتی کشورهای غربی از هر دیوان فارسی دیگری بیشتر باشد. نکتهٔ خاصی که در دیوان حافظ وجود دارد، کثرت نسخه‌هایی با مفردات و واژه‌های گوناگون است که این خصیصه باعث بروز تصحیحات متعدد و گاه متناقض هم در بین مصححان می‌شود.

نام خواجه شمس الدین محمد بن بهاءالدّین محمد شیرازی
پیشینهشاعر ، فلسفه گری ، عارف
تولد271-272 قمری ، 706 شمسی
وفات792 قمری ، 786 شمسی
زاده شده در ایران
مقبرهحافظیه در شیراز
ملقب به حافظ ، لسان‌الغیب
نوع نوشتارشعر عراقی
تخلصحافظ ( hafez )
دلیل شهرتغزل سرایی زیبا

برگرفته از ویکیدپیا

Search
Filter by Custom Post Type

Search
Filter by Custom Post Type